Αντιδρούν οι δήμαρχοι του Κερατσινίου- Δραπετσώνας και Περάματος για τη νέα μονάδα του Σχιστού . Την Πέμπτη ο αποκλεισμός του ΣΜΑ Σχιστού.

 

Η απόφαση της Διϋπουργικής Επιτροπής Συμπράξεων Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) για την κατασκευή 2 μονάδων επεξεργασίας απορριμμάτων με ΣΔΙΤ και καύση στη Φυλή και το Σχιστό πυροδότησε τις αντιδράσεις των δημάρχων Κερατσινίου- Δραπετσώνας και Περάματος .

Σύμφωνα με πληροφορίες η μονάδα του Πειραιά θα είναι δυναμικότητας 170.000 τόνων συν 70.000 τόνων βιοαποβλήτων και στο υφιστάμενο ΠΕΣΔΑ προβλέπονταν να γίνει στον χώρο που φιλοξενεί σήμερα το ΣΜΑ Σχιστού. Η λύση που είχε προκριθεί ήταν η μετατροπή του ΣΜΑ σε μονάδα επεξεργασίας .

Ο υφιστάμενος ΠΕΣΔΑ προβλέπει : « Μία Μονάδα στην περιοχή της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιώς δυναμικότητας έως 180.000 tn ετησίως. Η Μονάδα θα χωροθετηθεί κατά προτεραιότητα σε ήδη αδειοδοτηµένο χώρο για την κατασκευή κεντρικού Σ.Μ.Α.» 

Νεώτερες πληροφορίες αναφέρουν πως τα σχέδια αυτά έχουν αλλάξει και ο κ. Πατούλης θέλει να κάνει τη νέα μονάδα διατηρώντας ταυτόχρονα και την εγκατάσταση του ΣΜΑ Σχιστού .

Η επιπρόσθετη επιβάρυνση λογικό είναι να προκαλεί αντιδράσεις .

Στη Φυλή που η πρόβλεψη είναι για μονάδα 450.000 τόνων που θα καλύπτει μάλιστα τις ανάγκες του κεντρικού τομέα Αθηνών ο δήμαρχος κ. Παππούς σφυρίζει αδιάφορα.

Ο υφιστάμενος ΠΕΣΔΑ προβλέπει : «Μονάδες στην περιοχή της Περιφερειακής Ενότητας Κεντρικού Τομέα Αθηνών συνολικής δυναμικότητας έως 260.000 tn ετησίως. Οι Μονάδες θα χωροθετηθούν  κατά προτεραιότητα σε ήδη αδειοδοτηµένους χώρους για την κατασκευή κεντρικών Σ.Μ.Α.»  

Αλήθεια τι λένε επ΄ αυτού οι δήμαρχοι της δυτικής Αθήνας ; Μέχρι  στιγμής πάντως δεν έχει υπάρξει καμιά αντίδραση.

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – — – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – — –

Δημοσιεύουμε τη δήλωση του κ. Βρεττάκου δήμαρχου του Κερατσινίου- Δραπετσώνας και την επιστολή προς στον πρόεδρο του ΕΔΣΝΑ  του κ. Λαγουδάκη δήμαρχου Περάματος.

Προειδοποιητικός αποκλεισμός του ΣΜΑ Σχιστού

Μέσα στην πανδημία πιστεύοντας ότι δεν θα αντιδράσουμε, επιχειρείται από Κυβέρνηση και Περιφέρεια η επίσπευση των διαδικασιών για να φορτωθεί στην πόλη μας και για τα επόμενα 30 χρόνια ένα μεγάλο μέρος των απορριμμάτων της Αττικής.

Την Πέμπτη 10 η ώρα, τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου αποκλείουν τον Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων στο Σχιστό.

Στέλνουμε το μήνυμα ότι δεν θα μείνουμε απαθείς αποδεχόμενοι ότι η πόλη μας θα συνεχίσει να είναι η πίσω αυλή της Αττικής.

Μόλις οι συνθήκες το επιτρέψουν, μαζί με μας θα είναι και ο λαός της πόλης.

Χρήστος Βρεττάκος Δήμαρχος Κερατσινίου- Δραπετσώνας

 

Επιστολή του Δημάρχου Περάματος για την διαχείριση των απορριμμάτων προς τον Πρόεδρο του ΕΔΣΝΑ

«Αγαπητέ Πρόεδρε,

Με έκπληξη ενημερώθηκα πως στις 5 Νοεμβρίου 2020 η Διϋπουργική Επιτροπή Συμπράξεων Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) ενέκρινε δύο έργα διαχείρισης απορριμμάτων στην Αττική και συγκεκριμένα μία «Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων (Μ.Ε.Α.) για τις ανάγκες του Κεντρικού Τομέα Αθηνών» μέσω ΣΔΙΤ, στην περιοχή της Φυλής, καθώς και μία «Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων (Μ.Ε.Α.) Π.Ε. Πειραιώς και Νήσων» μέσω ΣΔΙΤ, στην περιοχή του Σχιστού.

Ως Δήμαρχος Περάματος θεωρώ υποχρέωση μου, τόσο να ενημερωθώ από εσάς για τις αποφάσεις σας αναφορικά με τη διαχείριση των απορριμμάτων στο Σχιστό Περάματος, όσο και το να ενημερώσω με τη σειρά μου το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης μου για το εν λόγω ζήτημα. Ειδικότερα, ζητώ να μου διευκρινίσετε το ακριβές σημείο της νέας Μονάδας Επεξεργασίας Αποβλήτων, καθώς και το εάν θα εξακολουθήσει να λειτουργεί ο Σταθμός Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων στην περιοχή του Σχιστού Περάματος.

Σε κάθε περίπτωση, είναι δεδομένο πως στα πλαίσια της χωροταξικής δημοκρατίας ο Δήμος μας έχει κάνει και με το παραπάνω το χρέος του, αφού στα γεωγραφικά του όρια φιλοξενεί το ΚΕΛ Ψυττάλειας, το οποίο καλύπτει περίπου το 90% των αναγκών της Αττικής για τα υγρά απόβλητα, το ΣΜΑ Σχιστού που ήδη εξυπηρετεί πάνω από 20 Δήμους, τις εταιρείες πετρελαιοειδών που καλύπτουν περίπου το 90% των αναγκών σε πετρελαιοειδή της Αττικής, καθώς και το μεγαλύτερο πορθμείο της χώρας σε διακίνηση αυτοκινήτων και επιβατών και δεύτερο της Ευρώπης μετά το Καλαί της Γαλλίας, το οποίο προκαλεί τεράστια κυκλοφοριακή και περιβαλλοντική επιβάρυνση μέσω του μοναδικού δρόμου εισόδου-εξόδου της πόλης. Επιπλέον, είναι γνωστό ότι τα 7,5 χλμ ακτογραμμής της πόλης καταλαμβάνονται από τον ιδιώτη επενδυτή του λιμανιού του Πειραιά (COSCO).

Είναι σαφές πως κάθε νέα περιβαλλοντική επιβάρυνση που σχεδιάζεται από οποιονδήποτε ερήμην του Περαμαϊκού λαού, χωρίς καμία διαβούλευση, και που δεν λαμβάνει υπόψιν της τις ευρωπαϊκές οδηγίες που προωθούν την αρχή της εγγύτητας στη διαχείριση σε σχέση με αυτόν που παράγει τα συγκεκριμένα απόβλητα, είτε στερεά είτε υγρά, θα μας βρει κάθετα αντίθετους.»

 

Γιάννης Λαγουδάκης Δήμαρχος Περάματος